09 September 2012

Sehari Bersama Pak Teh Mid Dalam Wang Baling, Kedah

Sabtu, 8/9/2012 setelah janji diatur aku bersama-sama otai Gerik dan Otai Baling berkesempatan turun ke Chemur, Ipoh sekali lagi untuk mencuba nasib.


6.15 pagi mula bergerak dari Gerik.
 
 
Sebelum ke laman, kami berhenti di sebuah kedai makan untuk mengalas perut.Kalau dah ke lama nanti dah tak ingat nak makan....

 
 

BH pertama mencecah jaring.
 
Seorang sahabat dari Ipoh teruja dengan ketitir.
 
 
Baru mula memasang pikat dan mendapat hasil pertama, cuaca berubah wajah. Mendung diikuti hujan. Kami bertempiaran lari bencari perlindungan. BH ketitir dan Tekukur yang tadi menyahut garang hilang entah ke mana. Tidak beberapa lama selepas itu hujan mula berhenti namun cuaca masih mendung. Kami berlegar mencari sasaran namun ternyata tiada lagi yang mahu menyahut cabaran. Puas kami meronda akhirnya terpaksa berehat untuk mengalas perut.
 
Rupa-rupanya Pakteh Nat Ali dan Pakteh Mid dari awal lagi dah berjanji untuk membawa bekal. jadi kami pun apa lagi...menjamu selera sambil berbual panjang tentang hari hujan dan BH yang tidak mahu melawan.

video
 


Janji perut berisi.

Senyum tawa memenuhi kemeriahan memikat kali ini walaupun BH tidak melawan.

Jangan malu dan segan. banyak nasi dan lauknya...eeee 

Bermacam cerita sambil mengisi perut.....

Otai Gerik tetap sabar....
 
 

Laman terakhir --- bersantai sambil menunggu BH turun ke racik....
 
Hasil : 4 ekor untuk hari ini...buat penyejuk hati...
Lain kali datang lagi...............

11 ulasan:

  1. tahniah, galah merbuk tu beli mana, berapa harga

    BalasPadam
    Balasan
    1. Galah sapu cat RM 18.00 + upah besi sambung dan penyangkutnya kat kedai besi RM 40.00 lebih kurang RM 58.00

      Padam
  2. Galah buat sendiri. Gunakan tiang yang orang dok mengecat rumah tu... lebih kurang RM 18.00 ( ambil yang 4 bth - 4 kaki).

    BalasPadam
  3. bawah dia ada tumang boleh pacak ka. batang besi atas tu tambah sendiri juga ka

    BalasPadam
  4. Tambah bawah besi tajam untuk pacak, atas untuk letak jebak dan sangkut kat pokok jika perlu.

    BalasPadam
  5. Bang nak cari pikat merbok tua yang power? Derak lebat , qua tandang & tandang layang.

    BalasPadam
  6. Salam bang pikat ketitir nak jual ?
    Pm ericngmon8@tiscali.co.uk
    Terima kasih

    BalasPadam
  7. Nak cari sekor denak tekukur gerik ni bila balik nanti. Camana nak jumpa tuan ya

    BalasPadam